Her er, hvad du skal bruge til dit callcenter
Hvad skal du bruge til dit callcenter – andet end computere, headsets og et callcentersystem? Bl.a. kan det give mening at få nogle skærmvægge, så lyden fra den ene medarbejders samtale ikke får lov at forstyrre den andens. Alt efter hvordan akustikken er i rummet, kan det også være aktuelt at hænge akustikpaneler op for at mindske genklangen, hvilket får den effekt, at der bliver mindre støj.
Hold styr på headsets med headsetholdere
Som noget andet kan du sørge for, at dine ansatte har en headset holder at hænge deres headsets fra, når de ikke er i brug. Pointen med at skaffe den slags ting i stedet for bare at give ansatte fripas til at smide deres headsets fra sig er, at du ved arbejdsdagens afslutning får nemt ved at tjekke, om et par headsets er blevet forlagt et sted – for du ser slet og ret bare efter, om alle holdere er i brug.
Kan ansatte desinficere deres arbejdsstation?
Nu er COVID-19-pandemien 7, 9, 13 ved at være ovre, men den har sat fokus på, hvor vigtigt det er at desinficere på en arbejdsplads. Siden ansatte på et callcenter sjældent har formelt faste pladser, hvor kun de må sidde, bør der være adgang til fx ætanolklude for, at ansatte kan spritte deres borde og udstyr af før eller efter brug. Desinficerende klude kan du købe i bøtter, som så kan stå centralt.
Brug ikke samme belysning på et kontor som i hjemmet
Hvad så med belysningen? Nu kommer det nok ikke som nogen overraskelse, at du ikke ønsker det samme lys på kontoret, som du ønsker i stuen derhjemme. Det gullige, varme lys, du nok har i din egen dagligstue, gør det ikke nemt at koncentrere sig om noget flere timer i streg. Ønsker du at have produktive ansatte, bør du i stedet gå på jagt efter LED-lys med en lystemperatur på ca. 4000 kelvin.
Hav en opslagstavle lige ved indgangen
Godt – og hvad så med opslagstavler? Hvis du ikke har fx en Facebook-gruppe for dine ansatte, hvor I deler nye oplysninger, der skal reageres på, så må du jo slå nyheder op fysisk i stedet for. Her bliver det så smart at få en opslagstavle, der hænger tæt ved indgangen til callcentret, hvor ansatte kan læse de ting, de skal være obs på. Og det er vigtigt, at tavlen bliver noget af det første, som de ser.
Giv dine ansatte notesbøger at skrive i
Nu kan ansatte i et callcenter få mange oplysninger i løbet af deres arbejdsdag, de har brug for at kunne give videre til en mellemleder. Fx kan det være, en person i den anden ende af røret frabeder sig at blive kontaktet af selskabet igen. Her er det vigtigt med notesblokke, kinabøger eller andet, som ansatte kan bruge til detaljerede notater, de kan dele med lederen, når de ser deres snit til det.
Når ansatte kan gøre ledelsen obs på udfordringer, de møder, har ledelsen grundlaget for at handle.