Kender du dine kundetyper?

Der er rigtig mange af os, der på den ene eller anden måde arbejder med kunder til dagligt, og fælles for disse mange forskellige hverv er vigtigheden i at kende ens kunder og dermed vide, hvem de er, hvad de reagerer på, hvad de søger og så videre.

Det er for eksempel noget, der gør sig gældende for de mange marketingfolk, der skal sørge for, at deres kommunikative indsatser rammer plet, og det kan være sælgerne, der skal vide, hvordan de skal tilrettelægge deres salgstale for at opleve succes med den.

Brug et datadrevet og teknisk værktøj til segmentering

Er det noget, du kan nikke genkendende til fra dit job eller generelt din branche? Er du så klar over, hvem dine kunder er, hvordan du får fat på dem, hvorfor de har behov for dine produkter eller ydelser, hvad der får dem til at købe dem, og også hvad der får dem til at søge mod dine konkurrenter?

Hvis det ikke er tilfældet, så bør du tage et kig online. Det kan for eksempel være inden for på en side som; conzoom.dk. Her er det nemlig muligt for dig at finde lige præcis det værktøj, som du kan have behov for, når du gerne vil lære dine kunder og potentielle kunder bedre at kende.

Derfor bør du kende til begrebet, segmentering

Her er der tale om et datadrevet værktøj til segmentering. Og netop segmentering er et smart ord og begreb at kende til i di situation, idet det dækker over den måde, du kan dele dine målgruppe op, således du kan få et større kendskab til den.

Det kan for eksempel være, at du ønsker et kvindeligt segment, fordi de skal kommunikeres til på én måde, lige såvel som dit mandelige segment har behov for en anden tilgang.

Hvis det er noget, som du synes, der lyder som værende en god ide, så vend dit blik mod Conzoom allerede i dag.

Conzoom er en datadrevet segmenteringsmodel

Conzoom er en datadrevet segmenteringsmodel, der på baggrund af hårde data, tal og statistikker fra blandt andet offentlige registre inddeler og beskriver alt fra husstande til deres beboere som forbrugere og borgere.

Der er således ikke fokus på enkeltpersoner, men du vil få et godt overblik over træk og tendenser, som der kan findes og dermed måles på, på kryds og tværs gennem blandt andet matematisk datamodellering, statistikker og interviews.