Veludført linkbuilding giver god placering i søgeresultater
Skåret helt ind til benet er linkbuilding, når du får andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside, hvilket får din hjemmeside til at virke troværdig i søgemaskiners øjne. At din side virker troværdig, får den betydning, at den får en god placering i folks søgeresultater. Linkbuilding er noget, du typisk gør samtidig med, du udfører andre SEO-aktiviteter, fx at lave søgeordsfyldt content til din webside.
SEO er en videnskab i udvikling
Linkbuilding er en større videnskab. I takt med at søgemaskiner udvikler sig, eller dine konkurrenter fokuserer mere intensivt på SEO, kan der være behov for, du ændrer din tilgang til linkbuilding. Hvis du ikke har de analytiske evner til selv at hitte ud af, hvilken retning linkbuilding udvikler sig i, så er det oplagt at høre, hvad marketingbureauer anser for at være rette måde at udføre linkbuilding på.
Bliv klogere på linkbuilding uden at skulle betale en krone
Bliv klogere på linkbuilding ved fx at lytte til podcasts, der tager aktuelle spørgsmål om linkbuilding op til debat. Podcasts, blogindlæg og videoguides er tre nemme, evt. gratis måder at blive klogere på linkbuilding på. Hvis du ikke har pengene på kistebunden til at betale et marketingbureau for at tage hånd om SEO-aktiviteter for dig, må du opkvalificere dig selv eller in-house-marketingansatte.
Linkbuilding står sjældent alene som SEO-aktivitet
Nu er linkbuilding ovenfor blevet beskrevet som én SEO-aktivitet, og det er vigtigt at have kendskab til de andre værktøjer, du har at gøre brug af, når du ønsker en fordelagtig placering i søgeresultater. Teknisk SEO, hvor du fx ser på, hvor hurtig din webside er om at loade indhold, er også en aktivitet, du bør gøre noget ud af. Du skal ikke se linkbuilding som noget, der alene kan give topplaceringer.
Kan du lade andre om linkbuilding? Vid alligevel en smule om metoderne
Selvom du har råd til at betale andre for at lave SEO for dig, skader det ikke at have en smule indsigt i, hvordan du helt konkret arbejder med SEO-aktiviteter som fx linkbuilding. Marketingbureauer og folk med erfaring inden for branchen er ikke bange for at dele ud af de indsigter, de har fået med tiden. Følg nogle på fx LinkedIn, se deres videoer, tag til deres workshops eller lyt til deres podcasts.
Om ikke andet finder du ud af, hvad penge brugt på marketing går til, når du kender arbejdsgangene.