Visuel branding er vigtigere end nogensinde

Vi lever i en digitaliseret verden, hvor det visuelle spiller en større rolle end nogensinde før. Det gælder både for privatpersoner, men i høj grad også for virksomheder. Det visuelle billede af virksomheden, er det folk ser udefra, særligt når de ikke dykker helt ned i detaljerne, men kun får et overfladisk førstehåndsindtryk. Derfor er det vigtigt at virksomhedens visuelle branding er optimeret, hvis virksomheden ønsker at klare sig godt i nutidens konkurrenceprægede marked.

Et godt første håndsindtryk

Det visuelle element er i dag grundstenen i alt digital markedsføring. Du konkurrerer om forbrugerens opmærksomhed, og der er nok at kigge på i dag på både Facebook, Instagram, Snapchat osv. Derfor er det vigtigt at du enten med video eller billeder fanger forbrugerens (eller virksomheden potentielle klienter) på en hurtig, effektiv og inddragende måde. Man kan sige at virksomhedens visuelle udtryk er en slags personlighed, og derfor er det vigtigt at den er imødekommende.

Konkrete og populære strategier

Noget man som det første bør gøre som virksomhed, er at udarbejde en brand video, som kort fortæller hvad virksomheden laver og står for. Sørg for at den er professionelt udført, så det ikke fremstår amatøragtigt. Brug f.eks. https://litemotions.dk/ som professionel samarbejdspartner. Det er vigtigt at fremstå imødekommende, men på samme tid seriøs og kompetent. Af andre vigtige visuelle aspekter kan nævnes virksomhedens logo. At udarbejde et logo er for mange en overfladisk opgave, som man ikke bør spille for meget tid på. Men logoet kommer til at følge med virksomheden i – forhåbentligt – mange år og derfor er det vigtigt at gøre det ordentligt fra starten. Det er ikke optimalt at skifte logo, da logoet netop bruges som virksomhedens kendetegn. Et logo skal stemme overens med virksomhedens services/produkter, men også virksomhedens værdier. Man skal derfor identificere disse, og derefter kombinerer det med symbol og farver.